چاپ ارائه یا presentation

نویسنده ای می گفت ارائه کردن، عینِ زندگی کردن ماست؛ ما در همه لحظات کار و زندگی در حال «ارائه» هستیم. ارائه همانند انتخاب، تعریفی از عموم فعالیت ها و بخش هایی از تجربیات ماست.

تبلیغات، فروش، عشق ورزی و پشتکار، دانشگاه و دانش آموزی، دوستی و دوری، انتظار و مذاکره همه از جنس ارائه اما در قالب های گوناگون و متنوع دیگر هستند. ارائه باید جامع و در عین حال مفید باشد و از زیاده گویی پرهیز نمود.

همانطوری که زندگی بهتر را می شود با تلاش بدست آورد، ما در فانوس پرینت با هوشیاری و ارائه توانمندی بهتر باعث تجربه کار و زندگی بهتر برای شما می شویم.

چاپ ارائه یا presentation
چاپ ارائه یا presentation
چاپ ارائه یا presentation
چاپ ارائه یا presentation
چاپ ارائه یا presentation
چاپ ارائه یا presentation
چاپ ارائه یا presentation
چاپ ارائه یا presentation
توضیحات چاپ ارائه یا presentation

ارائه یا پرزنتیشن یکی از ضروری ترین مهارت‌های مورد نیاز عصر حاضر به شمار می‌رود که مجهز بودن به آن، یکی از عوامل کلیدی موفقیت و پیشرفت در دنیای سراسر رقابت امروز می‌باشد. فرقی نمی‌کند مهندس باشید یا مخترع، مدیر اجرائی یک شرکت چند ملیتی یا رئیس یک کسب و کار نوپا، صرف نظر از هر حرفه یا شغلی که دارید باید قادر باشید محصول، ایده و یا توانمندی‌های خود را به دیگران معرفی کنید. آشنایی با اصول یک ارائه یا پرزنتیشن حرفه‌ای به شما این امکان را می‌دهد که پیام خود را موثرتر به مخاطبان انتقال دهید.

تعریف ارائه مطلب یا پرزنتیشن(Presentation):

پرزنتیشن یکی از روش های برقراری ارتباط موثر است که بسته به موقعیت های مختلف کاربردهای متفاوتی دارد.

ارائه مطلب به فرایند انتقال اطلاعات و مفهوم از سوی شخص ارائه‌کننده به مخاطبین به منظور معرفی یا نشان دادن ایده یا محصول، ترغیب و اطلاع رسانی، انتقال دانش و افکار و یا نمایش توانمندی ها و مهارت ها اطلاق می شود.

هدف از پرزنتیشن یا ارائه مطلب چیست؟

اگر کمی دقیق تر به زندگی و روابط شخصی و حرفه ای خود نگاه کنیم شاید نمونه های زیادی از انواع ارائه را بتوانیم بیابیم به عنوان مثال اکثر ما به صورت رسمی و غیر رسمی به این سوال دیگران برخورد کرده ایم که پرسیده اند”خب کارت چیه و چیکار می کنی؟” و یا در جلسه مصاحبه ای رزومه خود را بیان کرده ایم. برای کسب جایگاه و یا فرصت شغلی توانمندی ها و یا دانش خود را به معرض نمایش گذاشته ایم. با دادن اطلاعاتی در خصوص خدمت یا محصول جدید برای مشتریان خود آنها را ترغیب به استفاده از آنها کرده ایم.  برای حمایت از محصول جدید خود در بین جمعی از سرمایه گذاران سخنرانی داشته و شاید هم تمام تلاش خود را کرده ایم که هیئت مدیره شرکت خود را برای افزایش بودجه بخشی از سازمانمان مجاب کنیم. قصد داریم ایده خود را با دیگران به اشتراک گذاشته و یا از محصول جدید شرکتمان رونمایی کنیم و شاید هم قصد دفاع از پایان نامه و یا تحقیقات خود را داریم. هدف از ارائه هر چه که باشد برای دستیابی به آن نیاز به برنامه ریزی و طراحی و اجرای گام به گام فرایند ارائه است. فانوس پرینت با طرح های متنوع ارائه در حقیقت به شما یک فرصت تاثیرگذاری بر مخاطب را می‌دهد و وجه تمایز شما از رقبایتان خواهد بود.

چک لیست چاپ ارائه یا presentation

چک لیست عمومی

  • فایل مورد نظرم را به لحاظ کیفیت برای چاپ بررسی کردم
  • طرحم در سایز واقعی طراحی شده و کیفیت مطلوب برای چاپ دارد
  • مدرنگی فایلم CMYK است و از تفاوت سیستم خروجی رنگ بین مانیتور (RGB) و دستگاه‌های چاپ (CMYK)و حتی بین تکنولوژی مرکب انواع دستگاه‌های چاپ، کاغذ و پوشش‌ها مطلعم.
  • از فونت کمتر از 8pt به عنوان محتوای اصلی در هیچ محصولی استفاده نمی‌کنم.
  • از ترکیب رنگی 16bit در فایلم استفاده نکرده‌ام
  • رزولوشن فایلم برای چاپ افست و دیجیتال 300dpi است
  • برای پلات و چاپ عریض فضای داخلی رزولوشن 150dpi را چک کردم
  • برای بنر و چاپ عریض فضای خارجی رزولوشن 72dpi را در نظر گرفتم.
  • از فایل، پرینت و یا نمونه چاپ دیجیتال تهیه و ترکیب چینش، سایز فونت، املای متن و ... را چک نموده ام.
  • فایل های تک تصویر را با فرمت‌های jpg و Tif و فایلهای با تعداد صفحات زیاد (کتاب) را با فرمت pdf ذخیره نموده ام.
  • از اینکه برشکار برای زیبایی بیشتر محصول، برش را از داخل رنگ محصول انجام میدهد تا سفیدی نداشته باشد و محصول بعد از برش حدود 3 میلیمتر کوچکتر از فایل خواهد شد آگاهم.
  • از اینکه خوانایی QR-Code به میزان جزئیات آن و بزرگی و کوچکی مقیاس آن در چاپ دارد مطلعم و مسئولیت آنرا بعهده می‌گیرم و برای کمتر شدن این مشکل آن را بصورت تک رنگ مشکی(K100) ارائه نموده ام.