چاپ بولتن و خبرنامه
در دنیای امروز با ابزار مختلفی می توان از اخبار و اطلاعات روز دنیا با خبر شد.
یکی از این روش ها ارسال نشریه داخلی، بولتن سازمانی، مجله دوره ای و یا حتی یک اطلاعیه خبری در سازمان برای مخاطبان خاص با علایق مشترک درباره رویدادها، گزارش ها یا اخبار مرتبط با یک موضوع یا حوزه سازمانی می باشد.
خبرنامه مانند مجلات و نشريات ديگر بايد ظاهر جذاب و خاصی داشته باشد. ويژگی هايی مانند فونت، عكس های گرافيكی، بخش بندی، تيترها، لينك ها و طبقه بندی مطالب نبايد در نسخه های مختلف تغيير زيادی كند.
فانوس پرینت با رعایت برقراری ارتباط منطقی بین محتوا و شکل خبرنامه به عنوان یک ابزار ارتباط جمعی در زمینه های آموزش، آگاه سازی، شفاف سازی و ارتقا دانسته ها و اطلاعات برای رسیدن به مقصود شما نهایت تلاش خود را به کار می گیرد.
توضیحات چاپ بولتن و خبرنامه
چاپ بولتن و خبرنامه
چاپ بولتن و خبرنامه ابزاری ست برای اطلاع رسانی به مخاطبان خاص با علایق مشترک درباره رویدادها، گزارش ها یا اخبار مرتبط با یک موضوع یا حوزه سازمانی.
- یک نشریه داخلی، بولتن سازمانی، مجله دورهای یا حتی یک اطلاعیه خبری در سازمان، خبرنامه به شمار میرود.
- از زمان رواج نشر رومیزی در دهه ١٩٨٠ تاکنون هزاران نوع خبرنامه تهیه و چاپ شده است.
فانوس پرینت برای کارآیی و تاثیرگذاری خبرنامهها، روشهای متفاوتی را پیشنهاد و از فناوریهای مختلف استفاده میکند.
از همین جا قیمت آنلاین بگیرید!…
مشخصات فنی
- نوع چاپ بولتن و خبرنامه رنگی و سیاه و سفید و جنس کاغذ متن آن تحریر، گلاسه و کرافت با گرماژ ۸۰ تا ۱۳۵ گرم، و نوع جنس کاغذ جلد آن گلاسه و کرافت با گرماژ ۲۰۰ و ۲۵۰ گرم در ابعاد استاندارد به همراه پوشش انواع سلفون مات و براق به همراه صحافی چسب گرم و شیرازه میباشد.
تهیه یک الگو برای خبرنامه
- هر نشریهای بخشهای ثابتی دارد که در هر شماره ارائه میشود.
- بخشهای ثابت خبرنامهها شامل؛
- سرعنوان و نام، نوع حروف چینی، سرصفحه و فهرست مطالب، شماره پیاپی، تاریخ، سرستونها، لوگوها، کلیشهها و شناسنامه خبرنامه است.
- معمولا در نشر رومیزی، نخست یک الگوی کامل از نشریه را در رایانه تعریف میکنند تا بدین ترتیب صفحه آرایی شمارههای بعدی راحت تر باشد.
- این الگو ساختار و کارکرد بولتن را مشخص میکند.
- هرگاه الگو را در اختیار داشته باشید، به آسانی میتوانید نسخههای مشابهی از آن تهیه کنید.
- خبرنامه مانند مجلات و نشریات دیگر باید ظاهر یکسانی داشته باشد.
- ویژگیهایی مانند فونت، عکسهای گرافیکی، بخش بندی، تیترها، لینکها و طبقهبندی مطالب نباید در نسخههای مختلف تغییر زیادی کند.
چک لیست چاپ بولتن و خبرنامه
چک لیست عمومی
- فایل مورد نظرم را به لحاظ کیفیت برای چاپ بررسی کردم
- طرحم در سایز واقعی طراحی شده و کیفیت مطلوب برای چاپ دارد
- مدرنگی فایلم CMYK است و از تفاوت سیستم خروجی رنگ بین مانیتور (RGB) و دستگاههای چاپ (CMYK)و حتی بین تکنولوژی مرکب انواع دستگاههای چاپ، کاغذ و پوششها مطلعم.
- از فونت کمتر از 8pt به عنوان محتوای اصلی در هیچ محصولی استفاده نمیکنم.
- از ترکیب رنگی 16bit در فایلم استفاده نکردهام
- رزولوشن فایلم برای چاپ افست و دیجیتال 300dpi است
- برای پلات و چاپ عریض فضای داخلی رزولوشن 150dpi را چک کردم
- برای بنر و چاپ عریض فضای خارجی رزولوشن 72dpi را در نظر گرفتم.
- از فایل، پرینت و یا نمونه چاپ دیجیتال تهیه و ترکیب چینش، سایز فونت، املای متن و ... را چک نموده ام.
- فایل های تک تصویر را با فرمتهای jpg و Tif و فایلهای با تعداد صفحات زیاد (کتاب) را با فرمت pdf ذخیره نموده ام.
- از اینکه برشکار برای زیبایی بیشتر محصول، برش را از داخل رنگ محصول انجام میدهد تا سفیدی نداشته باشد و محصول بعد از برش حدود 3 میلیمتر کوچکتر از فایل خواهد شد آگاهم.
- از اینکه خوانایی QR-Code به میزان جزئیات آن و بزرگی و کوچکی مقیاس آن در چاپ دارد مطلعم و مسئولیت آنرا بعهده میگیرم و برای کمتر شدن این مشکل آن را بصورت تک رنگ مشکی(K100) ارائه نموده ام.