چاپ استیکر

استیکر یا در اصطلاح وینیل از موارد کاربردی چاپ های عریض و تبليغات فضای داخلی و خارجی محسوب می‌شود که عموما از جنس PVC  تولید شده و در برابر آب و پاره شدن مقاوم می باشد. چاپ وینیل برای مصارف مختلفی همچون صنایع غذایی، بسته بندی تمامی صنایع تولیدی و صنعتی، محصولات آرایشی و بهداشتی و نیز تبلیغات بر روی اتوبوس‌ها و ماشین‌ها، شیشه ساختمان‌ها و مغازه‌ها هم چنین به جهت تبلیغات روی زمین در فروشگاه‌ها و پاساژها، تزیین محیط داخلی منازل و دفتر کار کاربرد دارد. این محصولات از لایه ای نازک و پشت چسب دار می باشد و محتوای تبلیغاتی شما روی استیکر چاپ و در محل مورد نظر چسبانده می شود. انواع آنها شامل استیکر شیشه ای، زمینه سفید، رنگی، شبرنگی، براق و مات می باشد. کیفیت بسیار بالا، ماندگاری رنگ و نوع جوهر مصرفی تمامی آن چیزی ست که فانوس پرینت با ظرافت و دقت به آن می پردازد.

چاپ استیکر
چاپ استیکر
چاپ استیکر
چاپ استیکر
چاپ استیکر
توضیحات چاپ استیکر

چاپ استیکر

استیکر لایه نازکی از جنس پی وی سی می‌باشد که پشت آن چسب‎دار بوده است.

  • جایگزین ارزان قیمتی برای کاغذهای دیواری به شمار می‎رود.
  • یکی از متریال‎های بسیار کاربردی در زمینه چاپ و تبلیغات فضای خارجی و داخلی محسوب می‌شود.
  • می‌توانند طرح‎هایی زیبا بر روی دیوار و یا مکان‎هایی چون اتوبوس، خودروهای سواری، نمایشگاه‎ها و غیره ایجاد کنند.

مشخصات فنی

  • نوع چاپ استیکر رنگی در ابعاد عرض ۱ مترمربع و سفارشی به همراه پوشش لمینیت سرد می‌باشد.

ویژگی‎ها

  • قابل شستشو
  • دکوراسیونی زیبا با صرف هزینه کم
  • امکان نصب بر روی انواع سطوح با جنس رنگ روغن، پلاستیک، گچ، مولتی کالر، شیشه، آینه، چوب (MDF)، درب اتاق، کمد، یخچال و غیره

همین حالا قیمت آنلاین بگیرید!!!…

انواع

  • شیشه ای: استیکرهای شیشه‌ای برای مصارف خاص می‌باشند و همانند شیشه از دو طرف دید دارند.
  • شیری: استیکر شیری از محبوبیت بالاتری برخوردار است و رنگ زمینه سفید دارد.

این نوع که پشت آن چسبنده بوده برای مصارفی هم‌چون؛

  • چاپ و تبلیغات روی بدنه اتوبوس، روی ماشین، خاور، نیسان و کامیون‎های پخش محصولات
  • چاپ و تبلیغات روی قطار
  • چاپ و تبلیغات روی درب و کف فروشگاه‎ها و پاساژها
  • چاپ و نصب روی دیوارهای رنگ شده(دیوار منازل، شرکت‎ها و مؤسسات)
  • چاپ بر روی یخچال‎های صنعتی و خانگی
  • چاپ روی شیشه سوپر مارکت‌ها
  • چاپ و تبلیغات روی بدنه و داخل مترو

و به طور کلی تمامی محل‌هایی که سطح صاف و صیقلی دارند، کاربرد دارد.

نکاتی در مورد استیکر

  • قبل از نصب ابتدا محل مورد نصب باید تمیز شود و در صورت امکان ابتدا شسته و سپس استیکر نصب شود.
  • طرح‎هایی که روی استیکرها اجرا می‌شود نسبی و تقریبی است و می‌توان آن‌ها را با فاصله در فضای بیشتری جا داد.
  • برای زیبایی بیشتر استیکرها می‌توان به تناسب مکان مورد نظر آنها را بصورت عمودی و افقی نصب نمود.
  • نصب استیکر بسته به نوع کاربرد و فضای مورد استفاده آن به طریقه‎های متفاوتی چاپ می‌گردد.
  • اگر قرار باشد استیکر در فضای باز مورد استفاده قرار گیرد و روی بدنه وسایل نقلیه‎ای همچون اتوبوس یا کامیونت یا قطار نصب شود، باید از نوع مرغوب و با کیفیت آن استفاده نمود زیرا باید مقاومت زیادی در برابر نور آفتاب، باران و انواع شستشوها داشته باشد.
  • هم‌چنین جوهرهای مورد استفاده در تولید آن‌ها باید مرغوب باشند زیرا جوهرهای نامرغوب بعد از حدود ٢ تا ٣ ماه پاک شده و استیکر کهنه به نظر می‌رسد.

در رابطه با استیکرهایی که روی اتوبوس‎ها نصب می‌شود موضوع کمی پیچیده‌تر است، به این دلیل که اتوبوس‎های شرکت واحد به طور مرتب در هر هفته یک بار نوبت کارواش دارند و به دلیل آلودگی هوا و نشستن هاله‎ای از روغن روی بدنه، آن‌ها را با اسید رقیق شده شستشو می‌دهند، و اگر جوهرهای استفاده شده هنگام چاپ نامرغوب باشند، رنگ آن‎ها توسط اسید رقیق شده پاک می‌گردد.

نکات قبل از خرید و چاپ

  • قبل از خرید استیکر نسبت به طرحی که می‌خواهید انتخاب کنید حتما پیش زمینه ذهنی داشته باشید. در غیر این صورت هنگام انتخاب به علت وجود طیف گسترده ای از طرح‎ها با مشکل مواجه خواهید شد.
  • ابعاد محلی که قرار است در آن‌جا استیکر نصب شود را در نظر بگیرد.
  • سایز استیکر باید متناسب با محل نصب باشد مثلا برای مکان‌های کوچک باید دنبال طرح‎هایی با سایز کوچک بود.
  • اگر استیکر برای اتاق کودک می‌باشد باید در محلی دور از دسترس کودکان نصب شود.
  • نصب استیکر بر روی اتوبوس‎ها به دلیل وجود فرو رفتگی، برآمدگی و کناره‎های اتوبوس کار دشواری است. در این زمینه برخی افراد با فراگیری تخصص‎های لازم و تشکیل گروهای چند نفره کار نصب و ترمیم استیکر اتوبوس‎ها را انجام می‌دهند.

کاربرد

استیکرها کارکردهای متفاوتی دارند. بر این اساس می‌توان استیکرها را بر حسب کاربردشان به سه نوع طبقه بندی نمود.

  • استیکرهای تزیینی:
  1. این نوع استیکرها تنها به منظور زیبایی و تزیین یک مکان به کار می‌رود.
  2. استیکرهای دیواری که در منازل یا اداره‎ها استفاده می‌شوند از این نوع هستند.
  3. استیکرهای تزیینی در طرح‎های متنوع و با زیبایی منحصر به فرد تولید می‌شوند.
  • استیکرهای تبلیغاتی:
  1. این نوع استیکرها برای شرکت‎های خدماتی و یا کارخانه‎های تولیدی به منظور معرفی محصولات استفاده می‌شود.
  2. بیشتر استیکرهایی که بر روی درب یا کف فروشگاه‎ها دیده می‌شود از این نوع می‌باشند.
  • استیکرهای تزیینی ـ تبلیغاتی:

استیکرهای تزیینی و تبلیغاتی که با هدف معرفی محصولات و خدمات ساخته می‌شوند در عین به همراه داشتن برند محصولات، جنبه تزئینی و زیبایی نیز دارند.

کاربرد استیکر در صنایع

  • چاپ استیکر یا وینیل در صنایع بی‌شماری به کار می‌رود، از صنایع غذایی و بسته بندی تا تمامی صنایع تولیدی و صنعتی که نیاز به لیبل‌های پشت چسب دار دارند.
  • ولی عمده‌ترین استفاده استیکر در صنعت تبلیغات تجاری می‌باشد
  • تبلیغات انواع شرکت‌های غذایی و تولیدکننده های مواد شوینده
  • تولید کنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی
  • چاپ و تبلیغات بر روی اتوبوس‌های شرکت واحد یا چاپ و نصب استیکر بر روی انواع ماشین‌های پخش و یخچال‌های صنعتی

نوعی از استیکرها هم برای تزئین فضای داخل خانه یا محل کار استفاده می‌شود که البته این نوع از استیکر در تخصص کاری ما نمی‌باشد و ما فقط کارهای چاپی را انجام می‌دهیم

  • برخی از استیکرها هم به صورت خود رنگ موجود می‌باشند که به آن‌ها اصطلاحا روز رنگ گفته می‌شود و این نوع از استیکرها در رنگ‌های مختلفی از سبز و آبی و قرمز و زرد تا مشکی و طوسی و طلایی وجود دارند، از این نوع استیکر معمولا برای کاتر پلاتر و برای برش حروف جهت نصب روی شیشه فروشگاه‌ها یا جهت نصب بر روی ماشین ها استفاده می‌شود

ما در فانوس پرینت آماده همکاری و طراحی انواع استیکرها برای شما مشتریان گرامی هستیم.

چک لیست چاپ استیکر

چک لیست عمومی

  • فایل مورد نظرم را به لحاظ کیفیت برای چاپ بررسی کردم
  • طرحم در سایز واقعی طراحی شده و کیفیت مطلوب برای چاپ دارد
  • مدرنگی فایلم CMYK است و از تفاوت سیستم خروجی رنگ بین مانیتور (RGB) و دستگاه‌های چاپ (CMYK)و حتی بین تکنولوژی مرکب انواع دستگاه‌های چاپ، کاغذ و پوشش‌ها مطلعم.
  • از فونت کمتر از 8pt به عنوان محتوای اصلی در هیچ محصولی استفاده نمی‌کنم.
  • از ترکیب رنگی 16bit در فایلم استفاده نکرده‌ام
  • رزولوشن فایلم برای چاپ افست و دیجیتال 300dpi است
  • برای پلات و چاپ عریض فضای داخلی رزولوشن 150dpi را چک کردم
  • برای بنر و چاپ عریض فضای خارجی رزولوشن 72dpi را در نظر گرفتم.
  • از فایل، پرینت و یا نمونه چاپ دیجیتال تهیه و ترکیب چینش، سایز فونت، املای متن و ... را چک نموده ام.
  • فایل های تک تصویر را با فرمت‌های jpg و Tif و فایلهای با تعداد صفحات زیاد (کتاب) را با فرمت pdf ذخیره نموده ام.
  • از اینکه برشکار برای زیبایی بیشتر محصول، برش را از داخل رنگ محصول انجام میدهد تا سفیدی نداشته باشد و محصول بعد از برش حدود 3 میلیمتر کوچکتر از فایل خواهد شد آگاهم.
  • از اینکه خوانایی QR-Code به میزان جزئیات آن و بزرگی و کوچکی مقیاس آن در چاپ دارد مطلعم و مسئولیت آنرا بعهده می‌گیرم و برای کمتر شدن این مشکل آن را بصورت تک رنگ مشکی(K100) ارائه نموده ام.