چاپ بنر

کدام سبک طراحی مناسب تبلیغات شماست ؟

یکی از شیوه های انتقال پیام تبلیغاتی طرح گرافیکی، تصاویر و متون موثر و مفید است.

بنر یکی از موثرترین و مفیدترین قالب و فرمت گرافیک می باشد که همانند پوستر های تبلیغاتی می توان از این طریق طرح های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، مذهبی، ملی و بین المللی و... را به تصویر کشید.

فانوس پرینت با تمامی سعی خود در اجرای بنرهای تبلیغاتی بر اساس مناسبت ها و رویدادهای گوناگون و هم چنین جشن ها و یا عزاداری ها همراه شماست.

چاپ بنر
چاپ بنر
چاپ بنر
چاپ بنر
چاپ بنر
توضیحات چاپ بنر

چاپ بنر

بنر پیامی است به شکلی هنری، شامل تصاویر و متون خاص، که بر روی پارچه‌ها با موادی خاص نقش می‌بندد و بر اساس نیاز سفارش دهنده تهیه می‌گردد. هر چند تبلیغات از این طریق تنها راهکار تبلیغ نیست ولی این روش هم مزایا و محدودیت‌های خاص خود را دارد.

تجربه نشان می‌دهد که استفاده هوشمندانه از آن، به ویژه در معرفی نام تجاری(برند) در پیشبرد فروش بسیار موثر است. بسیاری از آگهی دهندگان به شناخت کامل تری از تبلیغات بنر نیاز دارند تا بتوانند به خوبی از آن استفاده کنند.

مشخصات فنی

  • نوع چاپ بنر رنگی و جنس بنر از ۸ تا ۱۳ اُنس، در ابعاد استاندارد و سفارشی به همراه پانچ و لیفه می‌باشد.

کاربردها

  • کاربرد در اماکن مذهبی، اتحادیه‌های صنفی، کاربرد در کسب و کار.
  • بنر بیشتر استفاده تبلیغاتی و از نوع بیرونی دارد.

شناخت مخاطب و مکان

قبل از اینکه فکر کنید بنر باید چه چیزی بگوید یا چه کاری کند، باید مخاطبان آن را بشناسید و هم چنین از مکانی که قرار است در آن نصب شود اطلاعاتی به دست آورید.

  • باید برای شروع کار یک استراتژی وجود داشته باشد اما برای جلب نظر مخاطبانی انبوه، رسیدن به یک استراتژی واحد کار آسانی نیست، چون افراد علایق و سلایق یکسانی ندارند.

پس بهترین کار این است از علایقی استفاده کرد که میان افراد رایج‌تر است. مثلا همه مردم حداقل یک بار به مسابقات ورزشی می‌روند، در نتیجه می‌توان بر اساس علایق افرادی که به فلان مسابقه فوتبال می‌روند، آن را طراحی و در محلی متناسب با آن نصب نمود.

بهترین سایز بنر انتخاب شود

  • خیلی مهم است که بدانیم بنر قرار است از چه فاصله ای دیده شود.
  • اگر خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد ممکن است دیده نشود.

مثلا بنرهای کنار زمین فوتبال باید بزرگ‌تر از بنرهای یک سمینار باشد.

بیش از یک بنر چاپ گردد

  • برای تبلیغ یک کالا و یا یک رویداد، با مخاطبانی متفاوت روبه رو هستیم.
  • پس قبل از هر کاری باید مخاطب خود را شناخته و بر اساس نیاز او طراحی کنیم.
  • شاید لازم باشد دو یا چند بنر برای زنان و مردان طراحی گردد.
  • باید تلاش کرد خلاق و منحصر به فرد بوده و تقلید را از پروسه کار کنار گذاشت.

مثلا می‌توان دو طرح کاملا متفاوت در بخش زنان و مردان چاپ نموده و باز خوردشان را دید.

هدف از چاپ بنر مشخص گردد

  • باید بدانیم و تصمیم بگیریم که قرار است مخاطب بعد از دیدن آن چه کاری انجام دهد.
  • قرار نیست بنر در همایش یا سمینار به عنوان دکور استفاده شود.
  • مخاطب باید بعد از دیدن این محصول عکس العملی انجام دهد. این عکس العمل می‌تواند خرید، زنگ زدن یا غیره باشد.

به طور خلاصه می‌توان گفت دارای قابلیت‌های بی شماری است که استفاده از آن‌ها می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف‌مان یاری نماید.

در انتخاب رنگ و متن دقت شود

  • در طراحی بنر چاپی و بعضی از بنرهای دیجیتالی، از رنگ‌های تند و پررنگ استفاده می‌گردد.
  • عنصر سادگی و روانی در انتقال پیام، یکی از نکات منحصر به فرد، در طراحی آن می‌باشد.
  • بنر‌ باید، توسط پیامی کوتاه و تاثیر گذار و حداکثر با دو یا سه المان اصلی، پیام خود را منتقل نمایند.
  • پیام نوشتاری نباید از ۱۵ یا ۲۰ کلمه فراتر رود و اگر چنین باشد دیگر یک بنر تبلیغاتی نیست.

این موضوع برای هردو بنر چاپی و دیجیتالی صدق می‌کند.

برای مخاطب قابل درک باشد

  • بدان معنا که باید در همان لحظه اولین نگاه، برای مخاطب قابل فهم باشد و تفاوت بنر با پوستر در همین جاست. زیرا شما در طراحی پوسترها، مجاز هستید که از عناصری استفاده نمایید که شاید چند ثانیه ذهن مخاطب را به خود جلب نماید و تحلیل موضوعی در ذهن خود کند تا به پیام و هدف پوستر پی ببرد. گاهی همین امر موجب برتری یک پوستر تبلیغاتی به یک پوستر غیر تبلیغاتی تبدیل می‌شود(که اصطلاحا به آن می‌گویند استفاده از تصاویر بی ربط اولیه)، اما در یک بنر تبلیغاتی موضوع و پیام هرچه سریع‌تر منتقل گردد، اثر گذاری و هدف از آن بیشتر بدست می‌آید.

فانوس پرینت آماده طراحی بنر‌های تبلیغاتی شما مشتریان گرامی می‌باشد.

چک لیست چاپ بنر

چک لیست عمومی

  • فایل مورد نظرم را به لحاظ کیفیت برای چاپ بررسی کردم
  • طرحم در سایز واقعی طراحی شده و کیفیت مطلوب برای چاپ دارد
  • مدرنگی فایلم CMYK است و از تفاوت سیستم خروجی رنگ بین مانیتور (RGB) و دستگاه‌های چاپ (CMYK)و حتی بین تکنولوژی مرکب انواع دستگاه‌های چاپ، کاغذ و پوشش‌ها مطلعم.
  • از فونت کمتر از 8pt به عنوان محتوای اصلی در هیچ محصولی استفاده نمی‌کنم.
  • از ترکیب رنگی 16bit در فایلم استفاده نکرده‌ام
  • رزولوشن فایلم برای چاپ افست و دیجیتال 300dpi است
  • برای پلات و چاپ عریض فضای داخلی رزولوشن 150dpi را چک کردم
  • برای بنر و چاپ عریض فضای خارجی رزولوشن 72dpi را در نظر گرفتم.
  • از فایل، پرینت و یا نمونه چاپ دیجیتال تهیه و ترکیب چینش، سایز فونت، املای متن و ... را چک نموده ام.
  • فایل های تک تصویر را با فرمت‌های jpg و Tif و فایلهای با تعداد صفحات زیاد (کتاب) را با فرمت pdf ذخیره نموده ام.
  • از اینکه برشکار برای زیبایی بیشتر محصول، برش را از داخل رنگ محصول انجام میدهد تا سفیدی نداشته باشد و محصول بعد از برش حدود 3 میلیمتر کوچکتر از فایل خواهد شد آگاهم.
  • از اینکه خوانایی QR-Code به میزان جزئیات آن و بزرگی و کوچکی مقیاس آن در چاپ دارد مطلعم و مسئولیت آنرا بعهده می‌گیرم و برای کمتر شدن این مشکل آن را بصورت تک رنگ مشکی(K100) ارائه نموده ام.