بازاریابی با هدایای تبلیغاتی
بازاریابی با هدایای تبلیغاتی
اگر خواهان پیشی گرفتن از رقبای خود هستید، با هدایای تبلیغاتی راههای مختلفی برای بازاریابی و ارتقای کسب و کار شما پیشنهاد میشود. در این راستا، هدایای تبلیغاتی ابزارهای مفید و سودمندی هستند که در صورت استفاده از آنها می توانند موجب ترفیع جایگاه برند و آرزوی شما شوند.
همانند هر استراتژی بازاریابی دیگری، شما در ابتدا باید تحقیقات مختصری به عمل آورید و پیش از آن که اقدام به بازاریابی با استفاده از هدایای تبلیغاتی نمایید، به چندین پرسش مهم پاسخ دهید.
چرا هدایای تبلیغاتی ابزارهای بازاریابی موثری هستند؟
- هدایای تبلیغاتی به مدت طولانی نام برند شما را جلوی چشم مشتری نگه میدارد.
- برخلاف تبلیغات سنتی، به سختی میتوان از هدایای تبلیغاتی چشم پوشید.
- کیفی که لوگوی شما روی آن نقش بسته نسبت به تبلیغات در یک روزنامه بیشتر میتواند.
- توجه مخاطبان را به خود جلب کند و مشتریان شما قادر خواهند بود بارها و بارها از آن استفاده کنند.
- هدایای تبلیغاتی ارزشمند هستند. تراکت ها از نظر بازاریابی کارامدی کمتری دارند چون به آسانی دور ریخته می شوند.
- هدایای تبلیغاتی مانند تی شرت کارایی و تاثیر بیشتری دارند چون در نظر مخاطب پیش از آنکه تبلیغات باشند، هدیه محسوب میشوند.
- در این هدایا بیشتر میتوان خلاقیت را چاشنی اقدامات بازاریابی کرد.
- بیلبوردها، تبلیغات رادیویی، تلویزیونی و چاپی، خوب و ارزشمند هستند اما شاید خیلی اورجینال و بکر نباشند.
- هدایای تبلیغاتی، گران قیمت نیستند.
- یک بازاریاب با تجربه میتواند شما را از هزینههای بالای روشهای سنتی بازاریابی آگاه کند.
- تنوع در شکل، اندازه و نوع هدایای تبلیغاتی چنان زیاد است که شما میتوانید با توجه به بودجه خود، هدایای تبلیغاتی برگزینید.
چرا هدایای تبلیغاتی در بازاریابی مورد استفاده قرار میگیرند؟
برای افزایش آگاهی از برند:
- هدایای تبلیغاتی به سرعت پیام تبلیغاتی شما را منتشر میکنند.
- مردم نمونهها و هدایای رایگان را دوست دارند و احتمال بیشتری وجود دارد برای اینکه مشتریان پیرامون هدیهایی که شما با شعار تبلیغاتی خود به آنها اهدا کردهاید با دوستانشان صحبت کنند.
برای تقدیر و پاداش:
- کارمندان به خاطر سخت کوشیشان مستحق پاداش و تقدیر هستند.
- استفاده از هدایای ارزشمند میتواند موجب بالا بردن روحیه و تحکیم وفاداری کارمندان و مشتریان شود.
برای سپاس گزاری:
- ارسال ایمیلها و پیامهای پی در پی همیشه برای مشتریان ارزشمند است اما اغلب اهدای یک هدیه تبلیغاتی با کیفیت تاثیر گذاری بیشتری خواهد داشت.
- هنگامی که شما پس از انجام یک فروش بزرگ، یک هدیه تبلیغاتی برای مشتری خود ارسال میکنید.
- احتمال اینکه او در آینده در معاملات خود شما را انتخاب کند افزایش میدهید.
برای ارائه تخفیف یا پیشنهادات ویژه:
- روی بسیاری از هدایای تبلیغاتی، یک برگه تخفیف برای خریدهای بعدی به چشم میخورد.
- با استفاده از این تخفیفها میتوان تمایل بیشتری در مشتری برای خرید ایجاد کرد.
- اگر خلاق و مبتکر باشید، هیچ حد و مرزی برای شما در چگونگی استفاده از این ابزارهای قدرتمند بازاریابی وجود ندارد.
برای اهدای منحصر به فرد اعضاء:
- اهدای یک هدیه مورد توجه بیشتر افراد درون و برون سازمانی قرار میگیرد.
- اهدای یک هدیه میتواند افراد بیشتری را به پیوستن به آن گروه تشویق کند.
برای افزایش کمکهای خیریه:
- نهادها و سازمانهای خیریه اغلب از پشتیبانی مالی شرکتها و سازمانهای بزرگ بهره میبرند.
با اهدای هدایا خاص و ویژه شما علاوه بر شرکت در یک امر نیک و پسندیده میتوانید نام برند خود را تثبیت کنید به گونهای که همگان به نیکی از آن یاد کنند.
چگونه هدایای تبلیغاتی خود را توزیع کنید؟
پست مستقیم:
- پست و ارسال مستقیم همچنان یکی از شیوههای بازاریابی موثر است چون شما مستقیما پیام خود را به مشتری میرسانید.
- البته برای این کار به نام و آدرس مشتریان بالقوه و بالفعل نیاز دارید.
- پیش از آن که برای ارسال هدایای خود دست به کار شوید، حتما هزینه پستی را محاسبه کنید.
- مگنت یا خود کارهای شخصی سازی شده ممکن است موثر واقع شود اما احتمال دارد بطریهای پلاستیکی چنین اثری نداشته باشد.
- در انتخاب هدیه خود دقت کنید.
نمایشگاههای تجاری:
- معمولا درنمایشگاههای تجاری، شرکت کنندگان و بازدید کنندگان در زمینههای کاری مختلف حاضر میشوند.
- این بدان معناست که فرصتهای بیشماری پیش روی شرکت شما برای جذب مشتریان جدید وجود دارد.
- رقابت در نمایشگاههای تخصصی بسیار تنگاتنگ پیش میرود در نتیجه برای برجسته سازی هدیه خود باید سخت کار کنید.
جلسات وهمایشها:
- همایشها، منابع ارزشمند و فوق العادهای برای بازاریابی در صنعت شما محسوب میشود.
- در جلسات امکان ملاقات و ارتباط رو در رو با مشتریان میسر است.
- به شرکت کنندگانی که در سمینار شما حاضر میشوند یک هدیه شخصیسازی شده بدهید و برند خود را تقویت کنید.
مراسم و مناسبتهای ویژه:
- مردم به گردهماییهای اجتماعی علاقه دارند
- به مناسبتهای مختلف گرد هم جمع شوید
- شرکت در این جلسات، فرصت فوق العادهای در اختیار شما قرار میدهند تا ضمن حضور در آنها، خود را به مخاطبان بشناسید و تصویر برند خود را ماندگارتر کنید.