طراحی تراکت

تراکت

خوب می دانید که برای طراحی تراکت تبلیغاتی موثر، باید زمان بگذارید، هزینه کرده و هوشمندانه تلاش کنید. طراحی آن چندان هزینه ای ندارد و به آسانی می توانید تراکت را طراحی و چاپ کنید، هزینه های تبلیغاتی نسبت به زمان برتری دارد.

هزینه تبلیغاتی برای بسیاری از مشاغل کوچک، سنگین است. پس به همین دلیل، تراکت خود را طوری طراحی کنید که دیگر مجبور نباشید دوباره کاری کنید و در این راستا از کلیه منابع خود به طور کامل استفاده کنید.
ما در فانوس پرینت، در این مقاله نحوه طراحی تراکت را بررسی می کنیم.

۱. محتوای کوتاه و مفید

توجه داشته باشید اندازه کاغذی که می خواهید در آن تراکت خود را طراحی کنید، کوچک و محدود بوده به همین دلیل؛

  • محتوای خود را خلاصه انتخاب کنید.
  • محتوای خود را کوتاه و مفید بنویسید و فقط نکات مهم را درج کنید.
  • درج محتوای غیرضروری و غیرمفید باعث سردرگمی مخاطبان هدف خواهد شد.

۲. تقسیم بندی تراکت به چند بخش

  • ظاهر متن بر مخاطب هدف تاثیرگذار است.
  • برای آن عنوانی را نیز مدنظر داشته باشید تا زیبا به نظر برسد.
  • پاراگراف های بلند در نگاه اول، باعث خواهد شد تا مخاطب هدف نسبت به مطالعه آن‌ها رغبتی از خود نشان ندهد.
  • فضای سفیدی که در اطراف عناصر طراحی وجود دارد، کمک می کند تا از میزان خستگی چشمی مخاطب کاسته شود. به خصوص در مورد طراحی تراکت های تبلیغاتی، آن‌را به چند بخش تقسیم کنید.

۳. استفاده از بولت و اینفوگرافیک

  • در راستای خلاصه سازی محتوا، می توانید با بولت و نمودارهایی، این کار را انجام دهید.
  • با این کار، مخاطبان هدف می‌توانند اطلاعات درج شده را خیلی راحت متوجه شوند.

۴. اهمیت عنوان

  • عنوان همیشه اولین چیزی است که مخاطب هدف بدان توجه می‌کند.
  • عنوان خود را جذاب و متناسب با پیام تبلیغاتی انتخاب کنید تا مخاطب هدف بقیه محتوا را مطالعه کند.

۵. ترغیب مخاطب نسبت به انجام عمل

  • دعوت به انجام عمل، مهم‌ترین بخش تراکت شماست.
  • زمانی که مخاطب، پیام تبلیغاتی شما را مطالعه کرد، باید بلافاصله کارهای مورد نظر شما را انجام دهد.

مثلا یا باید با شما تماس بگیرد یا اینکه سفارش خود را برای شما ارسال نماید.

۶. درج نقشه محل شرکت

  • آدرس شرکت را هم به صورت آفلاین و هم آنلاین معرفی و ترسیم کنید.
  • در وب سایت، محل شرکت خود را کاملا دقیق نشان دهید.
  • همین کار باعث خواهد شد تا بسیاری از مخاطبان هدف، تراکت شما را برای مراجعات بعدی، نگه‎‌داری کنند.

۷. درج اطلاعات تماس

  • بدین ترتیب کمتر کسی شما را فراموش خواهد کرد.
  • بعد از اینکه پیام تبلیغاتی شما به پایان رسید، اطلاعات تماس را درج کنید.

۸. پرهیز از هرگونه اشتباه املایی یا گرامری

  • اشتباهات املایی یا گرامری، تبلیغات شما را حرفه ای نشان نخواهد داد.
  • وجود هرگونه اشتباهات املایی یا گرامری باعث می‌شود که مخاطب بدان توجهی نکند.

بنابراین قبل از چاپ، همه اشتباهات املایی یا گرامری را تصحیح کنید.

۹. توجه به علاقمندی های مخاطبان هدف

  • طراحی تراکت خود را مطابق علاقمندی‌های مخاطبان هدف انجام دهید.
  • باید تا حد ممکن شخصیت کاربران و مخاطبان هدف خود را شناسایی کرده و بر همان اساس به هدف خود دست بیابید.
  • مخاطبان هدف، تبلیغات شما را با علاقه و جدیت دنبال کرده و همیشه نیز تراکت های جدید شما را جستجو خواهند کرد.

۱۰. درج موارد رضایت مشتریان

  • اگر می خواهید کالاها و خدمات را به افراد و مشتریان زیادی بفروشید حتما موارد رضایت مشتریان قبلی خود را روی آن درج کنید.
  • تا حد ممکن باید این موارد را کوتاه و مفید درج کنید تا بتوانید موارد زیادی را به اطلاع مشتریان خود اطلاع رسانی کنید.

۱۱. اهمیت رنگ در طراحی تراکت

  • رنگ در تبلیغات و بازاریابی نقش مهمی دارد بنابراین نباید از روان شناسی رنگ ها غافل باشید.
  • با استفاده از رنگ ها، می‌توانید احساسات مخاطبان هدف خود را تحریک کرده و بر اهمیت پیام تبلیغاتی خود بیفزایید.
  • چاپخانه های آنلاین نباید این نکته را فراموش کنند.

۱۲. تاثیر فونت ها

  • استفاده از چند فونت، تراکت شما را درهم و برهم نشان خواهد داد.
  • بهتر است که در طراحی تراکت خود حداکثر با سه فونت بنویسید.
  • از فونت هایی استفاده کنید که از فواصل دور، به راحتی تشخیص داده شوند.

۱۳. استفاده از کاغذهای باکیفیت

  • از آن‌جایی که تراکت های شما دست به دست می‌شود به همین دلیل باید از کاغذهای با دوامی استفاده کنید.
  • برای اینکه تراکت های شما در مدت زمان طولانی، تاثیر تبلیغاتی خود را از دست ندهند بهتر است که از کاغذهای باکیفیت استفاده کنید.

۱۴. استفاده از کاغذهای روکش شده

  • علاوه بر ضخامت کاغذ، کاغذهای روکش شده، تراکت شما را با کیفیت نشان خواهند داد.
  • با روکش های مات یا گلاسه بر کیفیت تراکت خود بیفزایید.
  • روکش های مات یا گلاسه، بر جذابیت طرح شما خواهند افزود.

۱۵. استفاده از عکس های باکیفیت در طراحی تراکت

  • عکس‌های بی‌کیفیت و تیره و تار، باعث خواهند شد تا مخاطبان به تراکت شما اهمیت ندهند.
  • استفاده از عکس های بی کیفیت و غیرحرفه ای، از اهمیت تراکت شما خواهد کاست، طوری که بدان توجهی نکنند.
  • همیشه از بهترین عکس های باکیفیت استفاده کنید.

۱۶. درج لوگو

  • نکته بسیار مهمی است ولی گاهی اوقات نادیده گرفته می‌شود.
  • در تراکت خود، لوگوی برند خود را درج کنید تا جنبه رسمی پیدا کند.

۱۷. توجه به لب برش و خط برش

  • زمان چاپ چند محصول چاپی، نمی‌توانید هرکدام را به تنهایی برش دهید، و این چنین برشی دقیق نخواهد بود.
  • هنگام برش محصولات چاپی تبلیغاتی، توجه داشته باشید که اطلاعات چاپی شما، روی لبه‌های محصول قرار نداشته باشد.
  • به همین منظور می‌توانید از قالب های لب برش و خط برش استفاده کنید.

۱۸. نصب تراکت

  • برای اینکه تراکت تبلیغاتی شما تاثیر بیشتری داشته باشد، تراکت های چاپی را در محل‌های پرتردد نصب کنید.
  • ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی، فرودگاه ها، و دیگر پایانه‌های مسافری بهترین گزینه برای نصب تراکت به شمار می‌روند.