چاپ طرح توجیهی

گزارش طرح توجیهی یک طرح را در ابعاد مختلف از قبیل بازار، فنی و مالی مورد بررسی و مطالعه قرار می دهد. وجود محصولات و خدمات برای طرح ها و پروژه های متنوع، ضرورت جذابیت و تاثیرگذاری را بر مشتری ایجاد می نماید.

طراحی و استفاده از طرح های مورد پسند شما که در برگیرنده اطلاعات بسیار جزئی از مراحل تولید یا احداث تا نحوه توزیع یا بهره برداری و سایر موارد است، همگی برای موفقیت و سودآوری روز افزون شما می باشد.

به هر حال فانوس پرینت با به کارگیری کادری متخصص و مجرب هم چنین طرح هایی در خور پسند همگان با توجه به پروژه هایتان همراه شما می باشد.

چاپ طرح توجیهی
چاپ طرح توجیهی
چاپ طرح توجیهی
چاپ طرح توجیهی
توضیحات چاپ طرح توجیهی

چاپ طرح توجیهی

چاپ طرح توجیهی گزارشی است که به بررسی امکان پذیر بودنِ راه اندازی یک کسب و کار می پردازد! دقیقا همین یک جمله شرح جامع و مانعی برای طرح توجیهی است.

  • در واقع منظور ما از «توجیه پذیری» همان «امکان پذیر بودن» است.
  • طرح توجیهی را در زبان انگلیسی Feasibility Study می گویند.
  • واژۀ Feasibility دقیقا همان عبارت امکان پذیر بودن را در بر دارد. اما توجیه پذیری می‌تواند جنبه‌های مختلفی داشته باشد.

طرح توجیهی معادل واژه انگلیسی Feasibility Study  می‌باشد و عبارتست از گزارشی که توجیه پذیری یک طرح را از جنبه‌های مختلف بازار، فنی، مالی و اقتصادی مورد بررسی و مطالعه قرار می‌دهد. یک طرح توجیهی، همان طور که از نامش پیداست برای توجیه نمودن سرمایه گذار اعم از بانک، سازمان، شرکت و یا شخص تنظیم می‌شود و هرچه دقیق‌تر نوشته شود سرمایه گذار، راحت‌تر می‌تواند تصمیم بگیرد که آیا این طرح می‌تواند خواسته‌های او را برآورده کند یا خیر؟

مشخصات فنی

  • نوع چاپ طرح توجیهی رنگی و سیاه و سفید و جنس کاغذ متن آن تحریر و گلاسه با گرماژ ۸۰ تا ۲۰۰ گرم، و نوع جنس کاغذ جلد آن گلاسه با گرماژ ۱۷۰ تا ۳۰۰ گرم در ابعاد استاندارد به همراه پوشش انواع سلفون مات، براق، مخملی و طلق معمولی به همراه صحافی چسب گرم و شیرازه می‌باشد.

مزیت رقابتی فانوس‌پرینت

بخش‌های مختلف یک طرح توجیهی شامل بخش‌های زیر می‌باشد:

مطالعات بازار:

  • مطالعه و بررسی جنبه‌های مختلف بازار محصولات و یا خدمات پیش‌بینی شده برای طرح از جمله عرضه، تقاضا، مصرف، بازار هدف و سایر موارد.

توجیه پذیری فنی:

  • مطالعه ابعاد مختلف فنی طرح از جمله دانش فنی مورد استفاده، ظرفیت، محل اجرا، ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز و ساختار اجرائی آن.

تجزیه و تحلیل مالی:

  • در این بخش شاخص‌های مختلف مالی و سودآوری طرح با استفاده از اطلاعات بخش‌های قبلی گزارش و براساس اصول و استانداردهای اقتصاد مهندسی به دست آمده و مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد و براساس آن شاخص‌ها در خصوص اجرا و یا عدم اجرای طرح تصمیم‌گیری می‌شود.

چه زمانی به یافته‌های طرح توجیهی نیاز ندارید

  • کارآفرینان برای صرفه‌جویی در پول و زمان، و اغلب برای اینکه بدون فوت وقت وارد بازار شوند، ممکن است پیش از انجام طرح توجیهی وارد بازار شوند.
  • این کار می‌تواند با اول شدن کسب‌وکارتان در بازار نوظهور منفعت‌آور باشد.
  • می‌تواند در صورت مواجهه‌ی کسب‌وکار نوپا با موانع پیش‌بینی نشده نتیجه‌ی عکس بدهد.

قیمت آنلاین و چاپ آنلاین طرح توجیهی بدون محدودیت تیراژ تجربه قیمت دهی آنلاین و چاپ طرح توجیهی آنلاین حتی تک نسخه قیمت آنلاین و چاپ آنلاین طرح توجیهی با کاغذ گلاسه بدون محدودیت تیراژ

مؤلفه‌های کلیدی طرح توجیهی

طرح توجیهی می‌تواند شامل موضوعات متنوعی باشد که بر روی کسب‌وکار جدید شما تأثیر می‌گذارند، اما موضوعات مورد بررسی اغلب در یک یا چند دسته‌ از موارد زیر قرار می‌گیرند:

اقتصادی

  • در کنار هر منبع اولیه‌ی جریان نقدی شرایط اقتصادی زمان حال و آینده را که می‌تواند بر توانایی بازار یا تمایل به خرید محصولات یا خدمات شما تأثیر‌گذار باشد،  در نظر بگیرید.

قانونی

  • این مورد برای بررسی امتیازها و حقوق ثبت‌شده‌ی قانونی، کپی‌رایت، یا دیگر انحصاراتی است که ممکن است ایده‌ی شما را تحت تأثیر قرار بدهد.
  • آیا به یک ویترین فروشگاهی برای معرفی محصول‌‌تان نیاز دارید؟ کارکنان؟ سربرگ شرکت؟ هزینه‌ی تمام کارهای عملیاتی‌ کسب‌وکارتان را یادداشت کنید.

قالب گزارش طرح توجیهی

  1. زمانی که به اطلاعات مورد نظر دست پیدا کردید، لازم است آنها را به شکل گزارشی خوش‌خوان و قابل فهم درآورید که به‌وضوح بیان می‌کند ایده‌ی شما چگونه قرار است بر دنیا حکمرانی کند(یا حداقل قابل انجام بودن آن را نشان دهد).
  2. گزارش طرح توجیهی باید حداقل شامل بخش‌های زیر باشد، هرچند ممکن است شما برای پوشش ویژه یا ایده‌ی خود نیاز به افزودن جزئیات دیگری نیز داشته باشید:
  • خلاصه‌ی اجرایی
  1. نکات اساسی و خلاصه‌ی کلی از داده‌هایی ارائه کنید که بعدا آنها را شرح خواهید داد.
  2. مهم‌ترین جزئیات را پوشش دهید، زیرا بسیاری از افراد تنها همین بخش را مطالعه خواهند کرد.
  • مشخص کردن ایده
  1. در این بخش به ذکر جزئیات درباره‌ی محصول، خدمات، شرکت، اَپ، یا هر چیزی می‌پردازید که مشغول بررسی‌ آن هستید.
  2. عوامل متمایز‌کننده و ارزش‌های منحصر‌به‌فرد، هم‌چنین ذکر هر مانع موجود مانند محصولات دارای نام و کارکرد مشابه، به این بخش تعلق دارد.
  • تحلیل بازار
  1. تمام اطلاعات دست اول و پیشین که در اختیار دارید در این بخش نمایان می‌شوند
  2. تحلیل رقبا تا رفتار خریداران و بخش‌ بندی بازار
  3. وجود بازاری قوی برای دستیابی شما به موفقیت حیاتی است
  • سودآوری و هزینه‌های عملکردی
  1. اگر می‌توانید زمان احتمالی کسب سود را مشخص کنید، آن را در این بخش ذکر کنید.
  2. جزئیات هزینه‌های روزبه‌روز عملکردهای کسب‌وکارتان و موارد مورد انتظار در بازه‌ی زمانی کوتاه، متوسط و طولانی را در این بخش شرح دهید.
  • نتیجه‌گیری و توصیه‌ها
  1. در نهایت باید به این پرسش پاسخ بدهید که آیا این طرح توجیه‌پذیر است؟
  2. برای یافتن پاسخ‌ این پرسش بزرگ تمام داده‌ها را در نظر بگیرید.

چک لیست چاپ طرح توجیهی

چک لیست عمومی

  • فایل مورد نظرم را به لحاظ کیفیت برای چاپ بررسی کردم
  • طرحم در سایز واقعی طراحی شده و کیفیت مطلوب برای چاپ دارد
  • مدرنگی فایلم CMYK است و از تفاوت سیستم خروجی رنگ بین مانیتور (RGB) و دستگاه‌های چاپ (CMYK)و حتی بین تکنولوژی مرکب انواع دستگاه‌های چاپ، کاغذ و پوشش‌ها مطلعم.
  • از فونت کمتر از 8pt به عنوان محتوای اصلی در هیچ محصولی استفاده نمی‌کنم.
  • از ترکیب رنگی 16bit در فایلم استفاده نکرده‌ام
  • رزولوشن فایلم برای چاپ افست و دیجیتال 300dpi است
  • برای پلات و چاپ عریض فضای داخلی رزولوشن 150dpi را چک کردم
  • برای بنر و چاپ عریض فضای خارجی رزولوشن 72dpi را در نظر گرفتم.
  • از فایل، پرینت و یا نمونه چاپ دیجیتال تهیه و ترکیب چینش، سایز فونت، املای متن و ... را چک نموده ام.
  • فایل های تک تصویر را با فرمت‌های jpg و Tif و فایلهای با تعداد صفحات زیاد (کتاب) را با فرمت pdf ذخیره نموده ام.
  • از اینکه برشکار برای زیبایی بیشتر محصول، برش را از داخل رنگ محصول انجام میدهد تا سفیدی نداشته باشد و محصول بعد از برش حدود 3 میلیمتر کوچکتر از فایل خواهد شد آگاهم.
  • از اینکه خوانایی QR-Code به میزان جزئیات آن و بزرگی و کوچکی مقیاس آن در چاپ دارد مطلعم و مسئولیت آنرا بعهده می‌گیرم و برای کمتر شدن این مشکل آن را بصورت تک رنگ مشکی(K100) ارائه نموده ام.